Viens pret


LTV1 01.02.2022. raidījums 1:1

vara bungas: Cilvēks 5 gadus strādājis nīkuļojoša OMD pārvaldē un tagad pārceļ šo traumatisko pieredzi uz jaunā tipa pilsoniskās izlases militārā dienesta (IMD) ideju. Pat īpaši necenšās argumentēt, nē un viss, jo vecums un amats atļauj. Kamēr valstī neparādīsies valstsvīri , kas dara to, kas nepieciešams valstij nevis to, kas patīk vēlētājiem, tikmēr būs kā šobrīd ir.

Offtopika komentāros jau izskanēja viena no galvenajām argumentācijas pretrunām attiecībā uz ZS apmācības sistēmas pārākumu par OMD/IMD modeli, proti, X apmācības dienas pēc kārtas, klātienē (IMD vai OMD) dod sliktāku rezultātu nekā tās pašas X apmācības dienas ZS izstieptas uz 5-8-10 gadiem,ar robiem un parklāšanos, turklāt apmācības proces bieži netiek pabeigts līdz galam (skat. vidējais dienesta laiks ZS -VB). Šāds uzskats pilnībā neatbilst patiesībai nevienā jomā, kas saistīta ar apmācību un liecina, ka labāku argumentu IMD oponentiem nav. Tas ļauj cerēt, ka kādreiz viss var mainīties un diezgan strauji.

Pārējo intervijas saturu nav vērts komentēt, jo klišejas nekomentē. Lai gan varētu izvingroties par ZS bataljonu sertifikāciju, bet to citreiz.

177 domas par “Viens pret

  1. VB jāsāk rakstīt viedokļraksti Delfiem un TVNETiem un jāsāk apgāzt visi šie trulie pret-OMD argumenti. Citādi viss ko sabiedrība dzird ir “dārgi”, “lielgabalgaļa”, “viedais karavīrs” utt no visādiem Bergmaņiem un Rancāniem.

    Nav bijis neviena pamatota Par-OMD viedokļa.

    Offtopic. Tas cik zema ir sabiedrības izpratne par militāriem lietām liecina kaut vai mūsu žurnālistu nespēja uzdot jautājumus un challengot intervējamos brīžos kad tie acīmredzami gvelž pilnīgas muļķības. Žurnālista nekompetence ir tik liela, ka tā vietā lai viņš analizētu un challengotu intervējamo, viņš uzdot jautājumus par kaķiem.. Tās ir sekas 20 gadus ilgajam 5. panta un pofigisma kultam.

    • Ja es ticētu, ka ar sbiedriskās domas ievirzīšanu var panākt izpratni par jauna nodokļa ieviešanas nepieciešamību, tad rakstītu. Tomēr es zinu, ka sabiedrības vairākums jaunam nodoklims varētu tikai peikrist no izbīļa (piemēram par nenodrošinātām vecumdienām) vai varas partiju politiskās gribas iespaidā (piemēram OIK). Ārpus tā var būt arī sabiedroto prasības – ja jau būsim vienota operracionālā telpa, tad loģiski sagaidīt no katra dalībnieka tā lielumam un spējām proporcionālu pienesumu. Kā AM skaidros LT un EE sagatavotas mobilizācijas rezerves neesamību LV nevaru iedomāties.

      • “Kā AM skaidros LT un EE sagatavotas mobilizācijas rezerves neesamību LV nevaru iedomāties.”
        Tāpat kā visu neizdarību Rīgā – cits klimats. Knowhow ir.
        Mūsu vienīgā cerība ir ģeogrāfiskais novietojums – citādi būtu nevis pendeļoti, bet atdoti krieviem

        • OMD un aizsardzības sektora kopumā lieliskā priekšrocība ir tāda, ka to elektorāts uz savas ādas nejūt un skaidrojumus neprasa. Līdz ar to rezultātus vērtē pēc tā ko pateiks TV. Atšķirībā no nenovāktā sniega Rīgā ko jūt uz savas ādas.

        • Mums paveicās, ka tikām ES un NATO laikā, kad Krievija bija vāja un nodarbināta ar citām problēmām. Tauta atbalstīja un mūsu oligarhiem bija izdevīgi, jo ES tikt pie ES naudas ļoti gribējās.

          • Atļaujiet nepierist par NATO, tas bija liels VVF nopelns un Arī mūsu tautieši lobija, ka tikām sai pusē Robežai.
            ES jā, tur ir nauda, kas interesēja oligarhus

            • Protams, ka ir nopelns liels to cilvēku, kas to visu bīdīja un, faktiski, riskēja ar savu ādu. Rokas nekas neiekrita. Arī, lai izmantotu labvēlīgu situāciju, ir jāpārkāpj nezināmajam, ierastajam un jāpieliek pūles, jāriskē ar karjeru. Tas tagad mums apkart ir visādi līdēji, kas neparko nemainīs ierasto, lai kur tas novedīs pēcāk.

          • Starp citu, es biju līdzīgās domās, bet tad drusku aizdomājos – Lembergs toč bija pret iestāšanos ES, ne?

      • Manuprāt, ir pa laikam paust viedokli arī vajag. Lai izlasa arī kāds, kurš nav tēmā un specializētās vietnes neapmeklē.

        • Piekrītu.

          Savādāk nav jau tam pašam žurnālistam atsaukties uz ko. Viena lieta, ka žurnālists lielajam ģenerālim prasa kaut ko nepatīkamu, bet tas tāka saka: “nu bet kurš no mums ir absolvējis PSRA karaskolu? Nu re, es.” Un visa diskusija pāriet par kaķiem. Bet ja ir uz galda izdruka no kaut vai TVNET, kur kāds, kas ir beidzis arī augstāko militāro, pa punktiem uzraksta šo un to, pa kaķiem novirzīt tēmu jau būs grūtāk.

      • Gribētu jūs tomēr aicināt uz voedokļa paušanu. Argumentēta pa punktiem, nevis emocionāla. Kamēr visi tikai šeit raksta ārpusē ir informatīvs vakums

        • jebkurā brīdī, kad diskusijā sāk smirdēt pēc sviluma, vara var izspēlēt slepenības džokeri – mums ir argumenti, bet teikt nevaram. VB daudzus gadus ir plosījies ar apbrīnojamu centību, bet sabiedrībai un žurnālistiem tēma neinteresē

    • Man šķiet, ka LV īsti nav kam paprasīt objektīvu viedokli.

      Ok, VB. Ar visu cieņu, tomēr, viņu visi pazīst un vadības līmenī ir iemācījušies ignorēt + NBS var nolikt pretī pēc pakāpes un grādiem atbilstošus cilvēkus, kas neatbildēs uz argumentiem, bet pateiks, ka OMD vai BOMD vai IMD nevajag. Katrā ziņā, cilvēki, kas ir NBS sistēmā, ir hierarhijā – t.i., ir materiāli atkarīgi no tā, ko pateiks, turklāt, armijas vidē nav labais stils kritizēt augšas.

      Nointervēs mācībās kādu zemessargu. Pirmkārt, viņš arī ir tai pašā sistēmā, kur čīkstēt ir kauna lieta. Otrkārt, varbūt viņš nemaz nav iedziļinājies lielākā bildē, un viņa nodaļas līmenī viss liekas labi atbilstoši viņa izpratnei par to, kas ir labi. Tātad, arī nav jēgas.

      Būtībā, atliek meklēt objektīvus ārzemju ekspertus? Arī var pateikt, ka viņi nesaprot vietējās nianses un viņu ieteikumi der bagātām valstīm.

  2. Saw a comment in off-topic about the equivelance of training days between conscripts and volunteers, so I wanted to add to it.

    Conscripts/reservists would still need to participate in refresher exercises every couple of years, so the point about 300 days in one year vs over ten years is absolutely moot. I mean, not having them would be the same as giving the initial training course for volunteers and then never following up with anything else. Simply absurd. If conscripts are considered cannon fodder, then I shudder to think what the volunteers are.

    • True, but at this moment we are discussing MoD thesis that homeguardists are receiving better training in the very long run, then conscripts in the short run. Sure, after demobilisation conscript becomes reserve soldier and government must provide him refresher training. We are struggling to explain to the public, that 20-30 days of basic training not enough to qualify a volunteer as infantryman.

      • Yes, but that IS my point. the MoD is comparing incomparable things. You have to look at the reservist system as a whole, not by its components. By the same logic, an airplane without wings is a shitty car.

    • volunteers are patriotic cannon fodder then??? Individually a volunteer after 10 years of high activity is where conscript is after 9M of training. But after 9M there is a conscript unit of certain size that is trained to perform together, while volunteer personnel is changing all the time.

  3. Njaa, nu godīgi sakot ko gan citu var gaidīt no Kalniņa kunga? Viņš jau no paša sākuma bija ”ZS da best, zemessargi labaki par regulāro armiju” un tā tālāk. Drīz vispār dzirdēsim frāzes : ”mans čoms Zemessargs Jānis ar 20 dienām gadā ir līdzvertīgs SUV kapteinim!”………..Pilnīgs un galīgs šīs konkrētas organizācijas pendelētajs un ir gatavs darīt un teikt visu lai tik ”viņējie” ir pie stūres. Man pat ir bailes ka viņš arī svēti tic saviem paša pektiņiem, kas ir vēl jo trakāk mums visiem. Vienīgais variants kā te kaut ko mainīt būtu sūtīt šo augsti godājamo kungu piespiedu pensijā (ko iespējams amerikāni vienā jaukā brīdī var uzspiest izdarīt, citādi nekā)

    • Kalniņš jau, protams, var visādu sviestu stāstīt, bet tas smīns no sejas var pazust diezgan nesmukā finālā priekš viņa.

      Tādā samērā iespējamā situācijā, kad krievi kārtīgi izšūpo esošās drošības ilūzijas, un tauta prasa kaut ko darīt, tiek nomainīta AM bišķ komanda un, galvenais, teksti. Un kas ir vienkāršākais šādā situācijā? Pareizi, nogāzt visu uz priekšgājēju. Sak, tādu plaukstošu nozari nogremdēja! Graube un Kalniņš šādā scenārijā var pārvērsties par lamu vārdiem. Augstu kāpsi, zemu kritīsi. Baroties jau barojas un plāno baroties šie kungi visadās AM atbalstītās virsnieku organizācijās, kur dzert piparu rūgto un ar asarām acerēties kā karjeras kulmināciju 2009. gadu, kad, plēšot ķeļņaškas, izdevās novērst bezmaz NBS likvidāciju. Paši tam tic.

      Tā fleitēšana pret OMD kā baigo kaku jau tā kā ir saprotama, bet ir laba tikmēr, kamēr vēji nepūš. Ja Kalniņš būtu gudrs, tad plati būtu jau nomainījis un visu nostūmis uz Graubi. Bet laikam diezcik gudrs tomēr nav.

      • Daži vārdi Kalniņa aizstāvībai: Bet varbūt tiešām latviešiem ir tā, ka nevar pieņemt neko, kas ir obligāts? Pavei, ja pat bijušie karavīri un ZS neraujas uz rezerves karavīru apmācībām? Kalniņš vienkārši netic, ka tur kautkas var sanākt…….Starp citu…vakar Kalniņš izskatījās tāds nedaudz sašļucis un noraizējies (vismaz 2.daļā, sākumu neredzēju). Parasti bija mundrāks. Škiet, ka vakar arī neteica, ka ir “milzīgs optimists”.

        • Nu nav jau latvietis nekāds super unikāls pokemons kas šausmīgi atšķiras no leiša vai igauņa vai soma. Ja valdība spiedīs, sabiedrība ies līdzi. Tā tas ir bijis vienmēr, un vienmēr arī bija kāds kurš runāja pretī un negribeja. Bet lielākā daļa tomēr ”goes with the flow”. Gan padomju laikos gāja tas latvietis pat ja negribeja uz OMD. Gan arī tagad pret vakcīnam bija kas runāja pretī un negribēja, līdz beidzot valdība vismaz savām amatpersonām reāli piespieda ar potenciālo darba zaudēšanu ja nepakļaujās….uzreiz sāka latvieši masveidā vakcinēties. Dusmojās un kūksteja virtuvē sievai, bet vakcinējās. Somija un Igaunijā jau ar ir tadi kas izvairās un bēguļo no dienasta, bet ta ir minoritate (tas pats būtu arī mums).

        • neraujas tāpēc, ka tā ir tukšā loze loterijā, nevis pieklājīgi kompensēts pasākums. Ex ZS rezerves apmācīšana ir brīvprātīgo sodīšana ar naudassodu

        • Nē, nav lamuvārdi. Viņi ir Latvijas valsts patrioti. Lamuvārdi tie ir tev, kremļa ietekmes aģent.
          Man rada patiesu izbrīnu, ka vara bungu saitā kremļa ietekmes aģenti un Latvijas valsts ienaidnieki tik brīvi spēj sēt naidu pret Latvijas valsti.

          • Cik ērti ir katru kritiku nosaukt par Kremļa ietekmes aģentiem!!! Manuprāt, tieši Kalniņš ir krietni lielāks šīs “Kremļa ietekmes aģents”, kā jebkurš šeit esošais. Šeit ir pulcējušies cilvēki, kuriem nav vienalga, kuri pārdzīvo kas notiek ar mūsu NBS, kurus tracina NBS “Patjomkina sādžas” veidotāji, jo cena, ja shitt happened būs ļoti augsta. Es labi atceros mūsu sarunas, kad viņš vēl bija ZS 51.kb sakarnieks, bet izlūkvada komandieris. Toreiz viņš spēja Zemessardzes spējas daudz labāk par mani izprast un līdz ar to pret tām bija gan objektīvāks, gan kritiskāks.

            • Tieši tā. Tagad ir laiks un vieta kritizēt. Kad pienāk brīdis, kad šauj, tad gan – nekādas čīkstēšanas un demokrātijas. Kas ir rokas, tas ir, kāda struktūra, laba vai slikta, ir, tāda ir. Par laimi ir vēl laiks un iespēja kritizēt.

          • Liktors vai Litrors, jo daži tavi teksti izklausās kā pēc litra-pusotra izdzertas krutkas radušies murgi, kā šoreiz, kad kārtējo reizi rādās kremļa aģenti.
            Esi tik laipns, šoreiz nesāc drukāt atbildē kaut kādu off topic stāstu par izdzerto šnabi jaunībā un kandžas dzīšanu no mīzaliem afgāņos.
            Paldies.

            • Graube un Kalniņš ir Latvijas patrioti, bet tavs mērķis, kremļa ietekmes aģent, ir izplatīt nievas par Latvijas valsti. Un tev liekas neticami, ka visi nevaimanā kopā ar tevi. Un tu kategoriskā veidā pieprasi, lai visi citi tāpat kā tu, vaimanātu kopā ar tevi.
              Un ja tev galvā no urīna dzīts šnabis, tās ir tavas problēmas. Neko nevaru palīdzēt, ja tu slimo ar funlcionālo analfabētismu un nespēj uztvert komentos paustās domas, kuras ir garākas par vienkāršu nepaplašinātu teikumu.

            • Tādi Liktori ir daudz, īpaši, kungi gados, kas sargā ar ZS uzšuvēm NBS perimetrus kā pamatdarbu un sausmīgi grib parunāties. Kādu laiku atpakaļ bijuši piļītāji, daži pat nopietni, bet tad kaut kas kaut kur noklemmējis galvā un ārā nāk šādi teksti. Kaut kur vienādi savā ziņā viņiem visiem. Diskusijās iesaistīties nav vērts, ar cieņu jāklausās, jo savulaik ir piļījuši un drošību stiprinājuši.

              • Kādi teksti, [VB cenzēts}? Vai man vajadzēja kopā ar to tavu domubiedru, kuram arī galvā noklemmējis tāpat kā tev, vai man arī vajadzēja korī skandināt, ka Graube un Kalniņš “esot lamuvārdi”. Lamuvārdi tie ir jums, sovoki, normāli cilvēki domā savādāk. Tā kā aizver savu [VB cenzēts].

                  • Ne jau par apsaukāšanos tu uztraucies, jo tie kuri te gānīja Graubi un Kalniņu, tie zākājās, bet tiem tu neaizrādi. Dažāda un negodīga pieeja. Turpini aizstāvēt Latvijas gānītājus, turpini.

                • Liktors ir pelnījis kā vecs piļītājs cieņu. Bet miera laikā kritizēt generāļus noteikti ir lietderīgi. Tādi teksti pilni ar *** un **** ir sagaidāmi un mani īpaši nesatrauc, jo man kaut kur liekās, ka lai gan Liktors ir vecs dīvainis, viņš stundā X to stobru paņems rokā un nenomīzīs. Tapēc var pieciest.

                  • Tākā uzliekam sev laika limitu! Kad iesim prom, tad mums šķitīs, ka viss sabruks, palicēji un jaunie tik tādi puskoka lēcēji… 😀
                    Bet .irst draugu kompānijā vai kkur tīmeklī mēs joprojām būsim gatavi par visiem 100%! Es jau nu noteikti!.. 🤘

            • Es tomēr šeit vēlos iestāties par LIKTORU! Jo šeit ir jautājums jau par principiem, nevis par kāda ģenerāļa konkrēto rīcību.
              Ja mēs noliekam visu savu vadību, kā tādu, tas jau vairs nav racionāla kritika, tas zemtekstā jau ir paziņojums par tēmu “LV neizdevusies valsts”, visa mūsu vadība iet ASV vēstniecības vai Kremļa vai Lemberga pavadā utt. vai “ko num mēs mēs jau visi, pat vadība, neko paši nemākam, nevaram”. Tā nevar kungi! Un savstarpēji kašķi šai mazā surunu lokā arī nāktikai par labu mūsu ienaidniekiem!
              Es gan turpinu ticēt, ka lielos vilcienos jau esam visi vienā laivā tikai iedegāmies strīdā.

              • Redz, tur jau tā robeža ir smalka. Ja kritiku miera laikā sāk siet kopā ar “noliek valsti”, tad pēc kāda laika mums ir “Baltkrievija 2”, kur principā jau paši saprotam, kas notiek, kad atsevišķas personas visu taisa pēc savas labākās sirdsapziņas, bet šķībi. Visu valdību jau nenoliek, konkrēti ir pretenzijas par to, ka abi nebēdņi NBS komandieri ir iestājušies pret OMD, jo viņiem tā ērtāk. Nav ko histēriski absolutizēt kritiku par konkrētiem punktiem. Strīdēties var par to, vai piragors ir labs raksts, bet nevis par to, ka mums, atšķirībā no visiem kaimiņiem, katastrofāli trūkst cilvēki aizsardzībai.

                • Konkrētu cilvēku konkrētas rīcības kritika ir pilnīgi pieņemama! Vēl vairāk pat vajadzīga! Tā ir tautas realizētas kontroles sastāvdaļa! Bet lūdzu racionālu un pārdomātu kritiku!
                  Svarīgi ir iestāties par savu valsti un valdību!

                  • Vadība visi kā viens pēdējos x gadus stāsta, ka mazākais personālsastāvs un desmitiem reižu mazāks rez.karavīru skaits reģionā ir izcils sasniegums un pārējās valstis ir lohi. Šajā burbulī uzdod jautājumus, kurš īsti ir lohs.

                  • Kad būs racionāli lēmumi, kuri tiek arī racionāli pamatoti no valdības puses, no NBS vadības puses, tad arī būs racionāla kritika, kuras, starp citu, arī Varabungās nav trūcis. Bet visam ir sava robeža, pienāk brīdis, kad, redzot, ka kārtējais glumais politiķu ieliktenis melo acīs skatīdamies, tad ir gana un to pidaru arī gribās nosaukt par pidaru, sauksim tomēr lietas īstajos vārdos, jo šitā, jobanā, pārprastā politkorektuma sērga šo valsti saēd no iekšienes. Es tādu valsti negribu aizstāvēt, es gribu aizstāvēt gudru, drosmīgu cilvēku apdzīvotu valsti, kuriem rūp un kuri, būdami arī pie varas, pieņem lēmumus, kas man ļauj šo vēlmi pēc stabilitātes un labākas dzīves gan sev, nākamajām paaudzēm, arī realizēt saprāta robežās. Es neprasu neko pārcilvēcīgu, es prasu atbildību no politiķiem MANĀ priekšā, nevis viņu personīgo interešu, kuras bīda paši vai viņu sponsori, priekšā, faktiski rīkojoties ar valsti un tās līdzekļiem kā ar personīgajiem.
                    Kamēr tā nebūs, tikmēr es visus Saeimas, MK, AM, NBS glumos, zaglīgos, komformistus tā arī saukšu, par pidarasiem, par nīkuļiem, par lupatām, par bezpautaniem radījumiem 69.tajā dzimtē, kas viņi vairumā arī ir, kurš no stulbuma un nezināšanas, kurš naivuma, kurš tīšuprāt.

              • Politiķiem, kas pēc būtības ir NBS komandieri pienākas sava daļa no politiskās atbildības. Protams, Saeima apstiprina NBS komandieri, bet virza viņu uz apstiprināšanu AM, tātad politisks spēks, kuram NBS komandieris ir amatu parādā.

                • NBS komandieris nedrīkst būt politisks amats, attīstot šo loģiku tālāk – viss NBS ir politisks, jo komandieris-politiķis izvēlas zemākas pakāpes vadītājus, tātad tie arī ir politiķi.

                  • Visus uz leju drīkst kritizēt bez izņēmuma, bet arī pats viņš nav izņēmums. Iespējams nedrīkst būt politisks amats, bet sistēma uzbūvēta tieši šādi. Ja nbs kom izvēlētos virzīt pats prezidents, būtu pareizāk.

                    • Virza prezidents, ja saeima neapstiprina, tad ārkārtas vēlēšanas. Citādi saeima noraida prezidenta kandidātus, kamēr izvirza politiski pieņemamu.

                      Un prezidents būtu jāievēl ar konstitucionālu vairākumu, nevis 51balsi.

                    • Varbūt problēmas sakne ir, ka “Lamuvārds” vispār ir publisks ?
                      Viņam būtu jāsēž ēnā un jādara savs darbs. Politiskā stāsta daļa tad jāiznes “karatistam”.
                      Pēc analoģijas – kurš regulāri ir redzējis teiksim valsts kases direktora intervijas ?
                      Kaut kā neatceros, ka kāds mums, pilsoņiem jautātu, vai ir jāaizņemas, kad un cik ir jāaizņemas utt.
                      Lielie jautājumi ministriem.

                      Ja runājam par “Lamuvārda”, kā eksperta viedokli… tur nu skanēs viss, kā vajag trendam. Amats tāds..

                    • Virspavēlnieks nav kaut kāds atavisms no simts gadu pagātnes? Visā pasaulē komandieris ir komandieris – gan priekos, gan bēdās līdz termiņš mūs šķirs.

                    • Ne visi efektīvie manageri budžeta apgūšanā, spēj vadīt kaujas operācijas. Un otrādi, tā kā jēga tam ir.

                    • Lūk no šīs procedūras jāatsakās. Virspavēlniekam kara laikā jābūt prezidentam. NBS komandieris paliek un komandē. Prezidents var nomainīt NBS komandieri, ja uzskata to par vajadzīgu.

                    • Karš beigsies. Jo jo karš nebeigsies, tad viņs nebūs beidzies !
                      Karā lieto patronas. Jo tās ir jālieto. (c)

              • starp citu, šo divu “lamuvārdu” un komentētāju attiecības varētu regulēt MDIR un tālāk jau MDR. “lamuvārdi” domā, ka komentētājs ir 1:1 kā PD un viņam jāzin šie reglamenti, bet izrādās, ka komentētājs neko tādu nav dzirdējis un ņi.uja no tā nerubī, jo apmācību plānā viņa vienībā nekad kkas tāds ne tuvu nav bijis mācīts! tāpēc arī ir situācijas, kad “lamuvārdi” lidinās mākoņos un neķer realitāti uz zemes. finālā sanāk, ka viņi visos ēteros runā tuftu, kuru klausoties ierindniekam ausis asiņo un viņš bez nekādām formalitātēm to arī paziņo, jo forma skapī karājas…

      • Atļaušos postulēt ka Kalniņš visu labi saprot, bet ir oportūnists. Ir sanācis runāt/uzklausīt ļoti slēgtā formātā un roku spiest – vēl šamam esot ZS kamaņģiram. Tur šis stipri atklāti teica ka situācija ar to pašu ekipu, kuru protams publiski tālākā epopejā aizstāvēja ka viss ir super, situācija ir knapa un vajag kaudzi naudas lai saglābtu.

        Tā kā prasts birokrāts, būtībā – saka ko vajag kur vajag, peld uz augšu un tad aiziet pensijā. Tādi paši vīzē OIK regulējumu, tādi paši paraksta Dziesmu svētku scenārijus, tādi paši apzīmogo vilcienu sarakstus uz Treblinku vai Magadanu. Cilvēka tur nav – nekā personīga, vienkārši nevajag gaidīt neko citu.

        P.S. roku nācās amputēt.

        • Labi uzrakstīts. Arvien bijuši neērtie, bet efektīvie Radziņi un pārējie, kuru vārdus es pat nesakšu, jo nav tā vērti.

          • Mjā, čīkstēšana pa kaktiem neiet kopā ar virsnieka godu, bet tieši šo īpašību dēļ Kalniņš ir komandieris, bet citi ir citur

            • Nemuldi par virsnieka godu…

              14.pants. Nacionālo bruņoto spēku komandieris

              (1) Nacionālo bruņoto spēku komandieri apstiprina amatā uz četriem gadiem un atbrīvo no amata Saeima pēc Valsts prezidenta priekšlikuma.

              Kalniņš ir komandieris, jo runā un dara to, kas ir pa prātam tiem, kuri viņu ievēlēja. Un nekā citādi.

              • tieši par Kalniņu – viņā čīkstēšana pa kaktiem(ja tā ir taisnība), ka daudz kas trūkst, bet no tribīnes melot, ka viss čotka, ir nesavietojami ar virsnieka godu

                • Bet, gluži kā Gr**bem, kurš arī čīkstēja pa kaktiem, ir savietojams ar karjerismu. Viņiem suga tāda, vienīgais veids, kā izvilkt līdz piensijai un piesūkties pie trekna pupa un dzīvot valsts maizē.

  4. Mani baida, ja piemēram, Ukrainā aiziet lielais karš ar Krieviju un redzot kā tas izvēršas. Ukraiņu PD brigādes tiek padarītas kaujas nespējīgas stundas laikā, bet pēc tam tiek atjaunotas no OMD izgājušajiem rezervistiem, kā sacīt, lai noturētu “frontes līniju”.
    Iespējams mūsu varnešiem var nākt apskaidrība, kas ticami nāks no brutāliem zelta pendeļiem un sāks paniskas darbības. Kaut kāda piespiedu mobilizācija tiem, kas nekad un nekur nav dienējuši un lai šīs cilvēku masas apmācītu, tiks izpurgāts NBS SzS brigāde. Īsi sakot izdarīs visu, ko šobrīd paši noliedz – ļoti, ļoti sāpīgā veidā.
    Tas tā no sazvērestības teorijas. Bet kā zinām, tagad šī teorijas pēc īsa laika kļūst par īstenību.

    • Es paredzu:
      1. Iesauks rezerves karavīrus un saformēs 3. SzS kājnieku bataljonu.
      2. Sadzīs ZS visus 8 vai cik tur tūkstošus, kuri skaitās. Tad ar rezerves karavīriem un brīvprātīgajiem (ja būs situācijas saasinājums, tad būs arī brīvprātīgie) skaitliski piedzīs līdz 4 brigādēm. ZS sāks dzenāt PD režīmā, lai pievilktu līmeni.
      3. Ieviesīs OMD jauniešiem. Kad jaunieši izies sākotnējo kursu, tad brigādi dalīs ar 2, papildinot tās ar jauniesauktajiem.
      Vairāk nepavilks. Principā es droši vien tāpat darītu. Kāda jēga iesaukt vēl, ja ar esošajiem knapi tiekam galā.

      • atceries, ka ZS batiņi un brigāde ir tikai uz papīra.
        Jo notiek, kāds brīnums un piepeši tie veidojumi piepildās ar soldžeriem, tur nebūs ne instruktoru ne vēl jo vairāk virsnieku. Un tos vienkārši “iesaukt” nevar. Tur vajag laiku..

        • Rezervē atvaļinātie zināms daudzums ir. Trūkuma apstākļos visdrīzāk notiks tā, ka rotā būs viens virsnieks – pats rotas komandieris. Vadus komandēs kaprāļi, nodaļas – vecākie zemessargi.

          • man jautājums vai Tu justos komfortabli, ja tavu rotu komandē rezerves virsnieks, kurš atvaļinājās gadus 15 atpakaļ un visu šo laiku strādāja, piemēram uz fūres. Un vadinieks – kaprālis arī nav košers. Daži, protams var pašu vellu, bet liela daļa ir ofisa planktons..
            Oponentu pusē tā gluži nav.

            • Nē, nejustos. Bet es paredzu, ka tā būs. Un arī ja es būtu pie vadības, tad visdrīzāk man arī citu variantu nebūtu. Ukrainas brīvprātīgo vienībās un daļā regulāro līdz tam kadrēto vienību 2014. gadā tā arī notika. Vajadzētu visiem kopīgi sākt pievilkt līmeni. Pēc kāda laika nāktu jaunā rezerves virsnieku un instruktoru grupas, tad nespējīgos nomainītu. Spējīgos sūtītu uz attiecīgajiem kursiem.

              • de facto tā ir. Un tiesi tāpēc ir diezgan liels niknums uz “abiem lamuvārdiem” kuru spēkos bija šo sistēmu uztaisīt krietni varošāku. Jo cena par šo kungu spožajām karjerām būs jāizsaka ar nevajadzīgi bojā gājušiem karavīriem.

      • Šaubos, ka čukstēja un šaubos, ka lietuvietis. Domāju, ka stratēģiskais partneris izsauca uz vēstniecību un norādīja, ka mēs esam idioti un laiks rīkoties.

      • Vispār Kalniņam nevajadzētu rakstīt atlūgumu pēc tāda Kariņa paziņojuma. Vēl vakar pats svēti runāja, visu ko tikai nekādu OMD un to iespējamos variantus, bet šodien premjers paziņo iespēju par “obligātā militārā dienesta daļēju ieviešanu, rezerves karavīru un zemessargu skaita palielināšanu “varbūt arī ar daļu obligātuma””.
        No otras puses Kariņš pasniedz “dāvanu” Kalniņam kā atrakstīties sakarā ar Pabrika pieprasījumu – dod idejas kā palielināt karavīru skaitu NBS. Kalniņš mierīgi var pārrakstīt un papildināt Kariņa izteikumus, un pēc tam atsaukties uz šo Kariņa publisko izteikšanos par daļēju OMD, kāpēc tādi priekšlikumi attiecībā uz Pabrika pieprasījumu.

        Secinājums par abiem variantiem:
        1. Kalniņš atrakstās vispārīgi, tukšas klišejas kā vakar pie Rēdera un tai pašā laikā nepiekrīt par daļēju OMD. Ja ir goda vīrs, tad atkāptos no amata.
        2. Kalniņš pārraksta Kariņa izteikumus par daļēju OMD un pieskaņojas valdošajiem vējiem kā glumš politiķis.
        Amatā paliek, bet gods un autoritāte zaudēta.
        3. Slēpts teātris un gatavināšana, lai tautai iesmērētu OMD un atskaitītos “pendeļotājiem”.

        • LT armijas čiekuri arī stipri pretojās BOMD, jo viņiem tas ir nepārejošs čakars un liels risks karjerai. Bet atradās valstiski domājoša politiķu grupa ap Gribauskaiti, kas to lietu izbīdija cauri neskatoties uz sistēmas pretestību. Tagad kā zināt LT pāno paplašināt BOMD līdz vispārējai karaklausībai.

          • Lithuanians were also unable to fill all the necessary positions in the military. At that point, it wasn’t even a choice anymore, but a matter of necessity.

          • Birokrātijas visur ir vienādas, līdz ar to sistēmas interese ir tāda pati. Gribam savu Gribauskaiti. Kariņš būtu neticamākais kandidāts šai lomai, bet mēs dzīvojam interesantos laikos.

          • Atliek tik cerēt, ka Kariņam radīsies komanda (arī partijā), kas atbalstīs šo ideju. Vajadzētu virzīt projektu bez pārspīlejumiem un lai nebūtu ķeksīša pēc. 6-8 mēneši būtu pieņemams laiks kareivim. Ja vēlas iegūt jaunākā instruktora pakāpi (kaprāli), tad vēl +3-4 mēneši. Ja vēlas dižkareivi, tad +2-3 mēneši padziļinātai specialitātes apguvei.

        • Kalniņš virzās tur, kur rāda interešu vektoru summa – ministra(OMD=slikts PR), NBS sistēmas iekšējās intereses (lecam pa vecam, jebkura birokrātija ir pret pārmaiņām), personīgās(hvz kādas).

          NBS interese nemainīsies, personīgā – tikai nomainot personu, politiskā līmeņa uzdevums var mainīties gan esošā ministra vadībā, gan pie jaunas slotas.

          Ja būs stingrs politisks uzstādījums, parīt Kalniņš tv teiks, ka vienmēr bijis par OMD, bet nav bijuši resursi, politiskā griba, pietiekami daudz zābaku utjp.

    • Es nedaudz savādāk interpretēšu Tevis teikto – nav jau tā, ka Latvijas Ministru Kabinets, tai skaitā Aizsardzības Ministrija “ir Latvijas ienaidnieki”. Vienkārši domā un rīkojas racionāli, diezgan bieži nepatīkami mums.
      Tagad ir nobriedusi situācija, ka varbūt VAJAG un IR IZDEVĪGI NO VALSTS DROŠĪBAS VIEDOKĻA daļēji (uzsveru – daļēji!!!) atjaunot obligāto mildienestu.
      Nevajag meklēt utis tur, kur viņu nav. Valsts Ministru Kabinets nav mūsu ienaidnieki, bet mūsu pārvaldes struktūra! Anarhisti, kuriem “viss ir slikti”, ir maza sabiedrības daļa. Domā plašākā spektrā!

    • Būtu normāls sākums, bez pārspīlējumiem. Par to puikām Iedz.ien.nodokļa atbrīvojums uz 5 gadiem un augstskola par brīvu.
      Īpašas cerības uz studentiem, jo viņi tak ir mūsu tautas gudrākā un apzinīgākā daļa.

    • Iedomājieties, kas par krīzi – lielajam priekšniekam jāiet presē un jālobē OMD, kamēr padotie saka skuju, mēs labāk zinam.
      Cik sekundes biznesā noturētos padotais, kas ignorē CEO uzdevumus? Valdība nav uzņēmums, bet tomēr.

          • jo Ilzes padebīlā darbošanās skāra visus. No nabaga līdz prezidentam.
            Tieši tāpat būtu, ja sāktos karš. Visi atmostos, sarosītos un sagaidītu kapitulāciju rindā pie neesošā iesaukšanas punkta.

      • Iedomājos situāciju, ka bundzinieki vēlēšanās masveidā balso par V, lai ievilktu Kariņam plusiņu 😀. Pats apsmējos.
        Bet iespejams, ka tā arī izdarīšu. Svārstīgos un tos, kuri sāks visādu hu.ņu dzīt, gan nakuj ārā…

        • Es principā tikai par V esmu balsojis, visu pilngadību. Nu, pirms tam JL. Vienureiz par ZRP kad bija zajebal. Apdedzinājos, pietika.

          Attiecīgi arī uzskatu ka man ir ekstra tiesības dirst par V darbiem.

  5. Politiski nekorekts jautājums, bet vai kāds ir aizdomājies, ka jaunajā OMD iesaucot jauniešus, potenciāli mēs iesauktu arī daļu 5.kolonnas (pat ņemot vērā, ka jauniešu grupā tā būs ievērojami zemāka). Vai arī tas tieši nostrādātu ar pretējo efektu un saliedētu?

    • Ļoti bieži dzirdēts arguments. Tā kā visus nekad neiesauks ir iespējams savlaicīgi filtrēt odiozākās personas. Igauņi saka ka integrācijai omd kalpo labi.

      • Man igauņu kursa biedrs no savas perspektīvas skaidroja ka neņem tos, kas ar šaubīgu motivāciju. Tā teikt, aizejot 5 dienas pohains un pasakot ka mēdz slapināt gultā tevi arī pasūtīs 5 mājās tālāk.

        • Sākotnēji ir ieviešami bonusi, lai stāvētu rindā un visus šaubīgos filtrēt ārā. Kaut vai pēc elementāras pazīmes – kādā valodā ir iegūta vidējā izglītība.

      • Mums gan lielāks % iespējamās 5. kolonas kā Igauņiem. Un mācības jau to nezvai manīs. Kad būs reāli jārīkojas, domāju ne jau ka stobrus pret mums vērsīs, bet vienkārši neieradīsies. Kas gan ir mazāk slikti, kā viens 5. kolonas pārstāvis, kas visur dodas līdzi, tikai ik pa brīdim pa mobilo nolej info uz to Robežas pusi.

        • No mob rezerves principā, pēc noklusējuma tiek plānots liels atbirums. Ja EE piemērs neder, tad ir UA piemērs, kur ru-valodīgie ir ZSU pirmajās rindās un biezā slānī.

    • Man par šo ir pieredze, reāla pieredze. Tie, kuri nav lojāli, vai ir ar psihiskām dīvainībām, atsijājas. Paliek tie, kuri ir Latvijas patrioti.
      Bet godīgi sakot – tiem, kuri ir izauguši bez Latvijas saknēm, tomēr domā, dara un uzvedās savādāk, lai arī kā mēs naivi necerētu uz citu.
      Ikdienā viss it kā ir labi – patrioti, bet Xbrīdī rīkojas pret saviem. Pieredze.
      Un tagad padomājiet par Drošības Policiju (tagad LDD), kuru vadīja spuris un kā tika uz pilnīgi safabricētu “faktu” bāzes presēti Latvijas patrioti (piem. par to, ka iet pa trotuāru ar Sarkanbaltsarkano karogu).
      Kā Omegas propagandas klips bija krievinieku mēlē, pēc manas iejaukšanās tika izņemts no jutubes.
      Un kaut kādās operācijās (neiedziļināšos kad un kur un cik bieži), no Omegas skan tikai bļeģ un nahuj!
      Nākas norīt un strādāt kopā, jo citas, izņemot spura Omegas nav!

    • 5.kolonna kaut cik jūtamā apjomā OMD varētu nokļūt tikai vispārējās karaklausības rezultātā. Ierobežota OMD gadījumā 5.kolonna visticamāk būs starp tiem, kas mēģinās visos veidos izvairīties no dienesta. Turklāt, šo pašu argumentu var lietot arī pret Zemessardzi. Es pat teiktu 5.kolonnai Zemessardze varētu būt daudz iekārojamāks mērķis, jo var dabūt stroķi uz mājām 🙂

      • Zemessardzē ir ieviešams nedaudz cits kontroles mehānisms. Jābūt galvotājiem, paziņu loka izpētei un iekšējai “biedru tiesai”, kas var paziņot, ka kolektīvā nav iekļāvies un ar šaubīgo pagātni, tāpēc savās rindās neņemsim.

        • teorētiski līdzīgs mehānisms jau pastāv. Kandidātus pirmszvēreta periodā izvērtē cienījamie kungi no cienījamās iestādes. Cik liela kungu kapacitāte un interese ar šo nodarboties kvalitatīvi nemācēšu teikt 🙂

          • Ja pie esošās rekrutēšanas 600 PD un ~ tikpat ZS gadā pieliek klāt 1000-1500 OMD, tad slodze dubultojas.
            OMD mazāka rūpība nekā PD, bet tomēr.

            • nezinu, bet man ir aizdomas, ka profilcheck nozīmē ieskatīšanos soda reģistrā un tinder, šminder, facebūk kontos. Tam droši var uzcept robotu, kurš to visu var izdarīt sekundēs un izmest sarkanās lampiņas, kuras tad padziļināti izpēta.

              • Vienu otru šaubīgo tipu savulaik atsijājām pēc pārrunām ar skolotājiem, paziņām, kolēģiem un kaimiņiem.

        • Well, in the Estonian Defence League, you need recommendations from current members, so that might weed out some risky elements. However, there is no measure which would guarantee that everybody is loyal or sane. Even some “pure-blooded patriots” can turn out to be completely nuts, and the EDL has had problems with some members. For example, one former member went on a shooting spree in Lihula not too long ago. The EDL had released him from service years earlier, but they had a lot of issues trying to get rid of him.

    • Ja iesaukts ne visus bet tikai salīdzinosi mazu daļu (kādus 1000 purnus), tur mierīgi pat varēs izvelēties kurus grib un kurus negrib. Es pat domaju, ka ja tiešām baigi negrib tas konkrētais jaunietis tad viņu arī nekur ar varu nesauks, paņems tik tos kas paši velās vai ir vismaz neitrāli prot šo lietu. It īpaši sākumā, kad valdība gribēs samazināt jebkādu risku pret skandāliem un vecāku protestiem.

    • Šo pašu jautājumu “par piekto kolonu” var uzdot attiecībā uz PD karavīriem. Viņi ir algotņi un kuram dienests LR ir tikai naudas jautājums, kuram iegūt vajadzīgās prasmes, kad savējie atnāks un kurš ir Latvijas patriots mēs uzzināsim tikai X stundā! Tagad varam tikai minēt. Atceros, ka piedalījos lielajās NBS mācībās (pirms 12 gadiem), kās štāba virsnieks. Mūs apsargāja NBS štāba bataljona vads, kur vadā kareivji savā starpā sarunājās krieviski. To protams var saukt par izdevušos integrācijas piemēru, bet var arī savādāk arī apgalvot, ka ar šādu apsardzi X stundā štābs var palikt bez apsardzes.

      • Irākā Saeimas vēlēšanās Latvijas kontingenta vidū SC atbalsts bija apmēram tāds pats kā vidēji sabiedrībā.

        • Normāli, pieņemot, ka NBS personālsastāvs ir reprezentatīvs attiecīgajā vecuma un izglītības grupā. Ja IQ būtu latviešu folkloras grupas kontingents, varētu brīnīties

          • ZS gan politiskā izvēlē atšķiras no sabiedrības vidējā. Vismaz līdz 2014. gadam tā bija.

    • Risks will always be present and “bad apples” are going to appear one way or another. However, in general it is not an issue. In terms of integration – I doubt it does much, but probably more than most other measures the country utilizes. Also, it would be naive to think that there are no bad apples in your current pool of professionals and volunteers. With limited consciption you could do pre-screening of individuals and evaluate the risks. There are rumors that the Finns do it in a slightly non apparent way.

  6. Būtu normāls sākums, bez pārspīlējumiem. Par to puikām Iedz.ien.nodokļa atbrīvojums uz 5 gadiem un augstskola par brīvu.
    Īpašas cerības uz studentiem, jo viņi tak ir mūsu tautas gudrākā un apzinīgākā daļa.

    • Īpaši noderētu Stradiņu universitāte, ja OMD ņemtu pretī visus ne tikai LV pilsoņus. Tāda raiba kompānija sanāktu. KF izlūki apjuktu, jo domātu, ka “pa pjaņiem” nevis uz LV izvirzījušies bet kaut kur uz Afganistānu vai kur tur.

  7. Bet, ja bez jokiem, es domāju mūsu merkantīlā pasaulē Pipara minētie argumenti, piem. iedzīv ienāk nodoklis 5 gadus ne 25 % bet 5 % tiešām būtu ļoti labs faktors. Turklāt tie pat nebūtu papildus budžeta izdevumi, kas tos 2 % no IKP ļauju novirzīt citām vajadzīgām lietām!

  8. Labs komentārs par to Stradiņa universitāti. Nu ja tas skartu Turību, tad ierakumos būtu konkurējošas kebabnīcas 😀

    Patīk ideja par nodokļu atvieglojumiem OMD “skartajiem”, jeb arī nodokļu apgrūtinājums tiem, kas nevēlas. IMHO normāls bizness. Obligāts, bet taisnīgs. Demokrātija un brīvība nenozīmē visatļautību.

    Kā vienkāršs pilsonis, neko nesaprotošs no armijas lietām lasu interesantos viedokļus un knapi spēju iebraukt saīsinājumos. Daudz dažādu aspektu, jāļauj viedokļiem “nosēsties”. Kad pienāca 2000-šie gadi un mans vecums atbilda OMD, izvairījos un tur nenokļuvu. Ar tagadējo domāšanu, iespējams, darītu pretēji, nezinu. Savu puiku diez vai ar vieglu roku gribētu atdot OMD. Droši vien bailes no stāstiem par ģedovščinām, kas, es ceru, ka vismaz lielā mērā ir izēstas no armijas. Disciplīna, nojausma par armijas lietām, tas gan būtu ieguvums jauniešiem.

    Kā pilsonim parastajam man būtu ērti ar nodokļu palīdzību maksāt par profesionāla militārā dienesta uzturēšanu un “nelikties ne zinis”. Savas intereses par šo visu apmierināšanai pats varētu iestāties ZS, bet… nezinu. Pagaidām jāturpina lasīt šis interesantais blogs un jākondensē savs viedoklis.

    • Ap 2000. gadu un vēlāk ģedovšina pa lielam jau bija izskauta un tā vairs noteikti nebija problēma. Tāpēc interesanti, ka cilvēko joprojām to piemin un tik ļoti baidās lai gan neviens no ex-OMD kurus pazīstu ar to nebija saskāries. Jā, bija kaut kādi sīki sadzīviski konflikti, bet pazemots un fiziski iespaidots neviens nebija.

      • kolektīvajā apziņā ar OMD asociējas ģedovščina, dizentērija un zāles krāsošana. Daļa līderu to turpina atražot, nevis sabiedri smadzenes virzienā, ka pārtika var būt normāla, mācības kvalitatīvas, bet ģedovščinai nav ne laika, ne spēka + ir PD uzraudzība

        • Jāsāk ar galveno – ar sabiedrības paradumiem. OMD ir sabiedrības spogulis. Ap 2000, gadu OMD sāka nākt cilvēki, kuru apzinīgais vecums sākās jau brīvajā Latvijā.

      • Nu atkal atgriežamies pie tās vecās lielās problēmas : vairakums Latvijas sabiedrības par armijas dzīvi un militāro sfēru kopuma zin ļoti mazs un reti kurš latvietis ir ar to personīgi saskāries pēdejos 30+ gados. Līdz ar to cilvēku viedoklis arī balstās tikai uz ”viena tante teica” vai ”onkulis Kārlis stāstīja kā viņam gāja 1987. gadā”.

        Piemēram es personīgi esmu vienīgais cilvēks visā savā dzimtas kokā, kurš ir pēdejos 15+ gados bijis jebkā saistīts ar NBS (biju Zemessardzē). Neviens no maniem brālēniem nav bijis, brālis nav bijis, tētis un viens onkulis dienēja vēl PSRS laikā (līdz ar to viņu teksti un viedokļi ar maigi izsakoties ir ļoti novecojuši). Mamma un meiteņu radinieki ar zin tikai to, ko tētis un onkulis ir viņām stāstījuši. Kad biju augskolā arī no visas tautas es zināju tikai 2 citus studentiņus kuri arī gāja Zemmsardzē kā es. Līdz ar to, protams ka vairākums cilvēku par šo tēmu un vispār armiju nezina neko vai tikai stereotipus.

          • PS Tas ka no saraksta Galkins svītroja VB “rezerves virsnieku un instruktoru neformālo apvienību” neizbrīna, jo neformāļi, bet kur palika reiz varenā Rezerves virsnieku asociācija? Galma intrigas?

          • Nu tas gan man uzdot dusmas. Viņi saņem reālu valsts finansējumu…..bet es kā militarās sfēras entuziasts pat neesmu par viņiem neko dzirdējis vai redzējis. Tikmēr kaut kādi random interneta Čiekurblogi , Varabungas un citi kreisie avoti (kuri nesaņem neko) iekļūst mēdijus uzmanības lokā ar abnormālu regularitāti? Kādus secinājumus no tā varam veikt, par ko viņiem maksā?

            Visu cieņu tev Mārtin, bet VB blogs ar objektīvi nav nekāds high quality social media produkts 😀 , var redzēt ka tomēr amatieru taisīta mājas lapa izmantojot prastāko open source WordPress programmu. Bet tas viss saprotams, jo tomēr VB ir privāts hobija līmeņa projektiņš nevis reāls darbs par kuru kādam maksā algu un investē valsts budžeta līdzekļus.

            • ļoti forši, ka VB nepārdod sūdus ar VB logo, un nav sponsoru reklāmas draza, kas noformēta kā raksti

            • Es teiktu, ka VB tomēr savā ziņā IR high quality social media produkts, tikai ne tā, kā to saprot vidusmēra patērētājs. Stiprās vietas ir tēmu izvēle un saturs, un tas, ka te arvien turpinās +/- kvalitatīvas diskusijas. Piemēram, Sargs ar visu valsts naudu gan, no vienas puses, nopublicē oficiālo nostāju (es to regulāri apskatos, ja mani interesē – izlasu), bet es neesmu manījis, ka tur veidotos kāda community, kur notiktu domu apmaiņa.

              • Es vēlos pasvītrot ka vismaz 20% VB spēka ir izvēlētajos ierakstu virsrakstos, kas man sniedz prieku ik dienas.

              • High quality??? Tas ir super-prēmium, socmēdiju X.O. – kur vēl ir komentāri, kas 100% apstiprināti ar saimnieka gādību??? Tāpat kā restorānā cita garša, ja saimnieks pie plīts

    • Fun fact, bet arī LT 2015.gadā tieši aizsardzības ministrs (Oleks) pretojās lēmumam par OMD atjaunošanu. Tiesa, Lietuvā viņš uz to brīdi bija palicis kā vienīgais redzamais oponents.

      Bruņoto spēku spice Lietuvā atteikšanos no OMD gan škiet netika tā īsti atblastījusi nekad. Interesanti, ka par sekām viņus pirms 10 gadiem esot brīdinājuši tieši latvieši.

      “Tas bija politiķu lēmums – viņi neieklausījās virsniekos, kas domāja citādi, tajā skaitā arī Latvijas armijas komandieru brīdinājumos, ka jābūt ļoti uzmanīgiem”

      Skat. 11gadus vecu rakstu, vēl pirms visām Ukrainām:

      https://www.sargs.lv/lv/arvalstis/2011-07-19/obligata-dienesta-atcelsana-kluda

    • Pabriks pinās savās pretrunās nepārtraukti- grib, lai paši nemānam, kas notiek pasaulē, tajā pašā laikā māna, kas notiek LV un NBS.
      Es saprotu, ka viņš “lidinās mākoņos” un personāla militārā apmācība nav viņa līmenis, bet kāpēc viņš nespēj atzīt problēmu? Viņš te kko pļāpā par VAMu un savu dienestu, bet tajā paša laikā vai viņš neapjēdz, ka šādus jaunizceptos “karavīrus” un zemessargus pat uz robežu nav vēlams sūtīt?! Nemetīšu te sūdus ventilatorā, bet tautas folklorā joprojām cirkulē runas par BY komandieru saprātu, lai neizceltos starptautisks skandāls uz robežas.
      Tieši tikpat Pabriks neapjēdz, ka ar tādiem kā viņš citiem būs jākaro plecu pie pleca. Iespējams, ka viņš var daudziem iedot pa muti, bet vai viņš pārzin sakaru procedūras, formācijas, slēpni utt? Un tādu Zemessardzē ir daudz! Un cik daudz mūsu pilsoņiem būs jāiet bojā, tāpēc ka netiek nodrošināta pietiekama militārā izglītība? Un tā ir tieši Pabrika atbildība, ka viņš nav nodrošinājis/izpildījis kaut piespiedu kārtā, ka Latvijai ir daudz pilsoņu ar militāro apmācību, kuri Ir spējīgi ar ieročiem rokā aizstāvēt valsti. Un nevajag te dzīt demagoģiju par piespiedu lietām, jo arī pamatizglītība Latvijā ir obligāta! Un cik LV pilsoņu ir bez pamatizglītības? Daudziem tādēļ dzīves un likteņi ir salauzti?!
      Ja viņš šajā brīdī nav spējīgs mainīt savu viedokli, viņam būtu laiks godprātīgi demisionēt. Pretējā gadījumā Pabriku var uzskatīt par sabotieri, jo mēs taču neuzskatām, ka viņš ir pi… vai mu…

      • Pabriks ir dienējis PSRS armijas obligātajā dienestā. Spēku veids un dienesta vieta nav zināma. Spriežot pēc auguma – visdrīzāk tankists.

      • Viens no politikas likumiem – neatzīsti problēmu, ja Tu nevari to atrisināt. Pretējā gadījumā Tu pie tās problēmas būsi vainīgs. Ja sāksi risināt nepopulārā viedā, tad arī būsi vainīgs.
        “Draudu nav, jo naudas nav” /Straujuma/

          • Nē, tā ir politiķu ikdiena, ne es to izdomāju. Es vienkārši redzu, ka tā notiek. T.i. nesāc celt problēmu, ja tauta to nejūt.

              • Kāds tam sakars ar NA? Tas bija pirms NA tāda vispār parādījās un tas tā turpinās joprojām.

              • Un. NA pavisam noteikti nebūtu tikusi iekšā Saeimā, ja runātu par kaut kādām ļoti pareizām un stratēģiskām lietām, kuras 90% pilsoņu neinteresē un kurus tas nemaz nesaprot.

                • Kad Dombrovskis konsolidēja budžetu, V vēlēšanās dabūja % pieaugumu. Tas nozīmē, ka vēlētāji saprot sāpīgus, bet vajadzīgus lēmumus. Tikpat vajadzīgs lēmums bija eiro ieviešana- sabiedrībā bija pretrunīgi viedokļi, bet politiķis uzzņēmās līderību un izairēja. Tagad tas dod mega drošību un stabilitāti šajā jomā.
                  Kad pagājušo vasaru vajadzēja pieņemt lēmumu par obligāto vakcināciju, konservatīvie šo lēmumu valdībā noraka. Arī Latkovskis pavilkās uz šo vilni, ar ko ir kandidāts uz treknu svītru.
                  NA ir konkrēti līdēji, kuri “ieklausās tautā” un tāpēc nespēj uzņemties atbildību. Tā tik turpiniet- izbīdat finansējumu kādai jaunai filmai, kas būs lielākais aizsardzības sasniegums nākamajos piecos gados. Šīs nedēļas lr1 radio raidījums bija labs patiesības brīdis, kas parādīja, ka dzīt visādu .uiņu par genderismu ir daudz populārāk nekā reāli risināt valsts aizsardzības problēmas. Pat I.Voika bija pietiekoši stipra, lai atzītu, ka problēma pastāv un to vajadzētu risināt. NA spēj tik Lgtba apkarot- novelkat kreklus, rādiet plikos torsus, laika apstākļi ir piemēroti, ir īstais brīdis, lai cīnītos nākamnedēļ pret civilās savienības likumu! 🤦

                  • A kāda bija alternatīva konsolidētajam budžetam ja naudas nebija? Devalvēt latu? Tas būtu vēl nepopulārāk un kaitīgāk. Nebija jau citas izvēles. Tas ir gadījums, kad sāpīgo lēmumu nevarēja nepieņemt. Savukārt par OMD var atlikt, jo nesāp. Dombrovska laikā aizsardzības finansējums nokritās un bez Ukrainas ap 2015. gadu sasniegtu veselus 0,7% no IKP. Nepārprotami, labi ka Dombrovskis atbildību uzņēmās, bet paskaties uz tautsaimniecības rādītājiem Latvijā un Lietuvā šajos gados. Lietuva ļoti labi uz priekš pavirzījās. Krīzes brīdī bijām labākās pozīcijās. T.i. atbildība labi un tieši V bija galvenais spēks par ko varam pateikties gan par sasniegumiem, gan par to bedri ES pakaļgalā kur atrodamies.
                    Filmas tomēr ir pa KM līniju par ko NA atbild.

                  • 2009. gadā pirms pašvaldību vēlēšanām tak Dombrovskis “ieklausījās tautā” un apsolīja, ka pensijas netiks samazinātas. Un. Samazināja. Viņš labi zināja, ka pensijas nāksies samazināt. Bet neatzina, jo V izlidotu pašvaldību vēlēšanās. Tas bija gads, kad es pats personīgi vēlēšanās piedalījos. Es vienīgais no visiem kandidātiem skaidri norādīju, ka pensijas būs jāsamazina (lai gan pašvaldībām ar pensijām sakara nav), jo citas izvēlēs nav. Mani neievēlēja. Ievēlēja V pārstāvi, kurš gandrīz kreklu saplēsa Dombrovska vārdā solot pensijas nemazināt.
                    Ir starpība starp to, ka atbildību uzņemas kāds, kuram jau tā atbildība puslīdz ir. T.i. deputāts, ministrs. Un cita lieta, kad par sāpīgiem lēmumiem runā kāds, kuram ir tikai jātiek iekšā, lai atbildību varētu uzņemties. Es esmu gatavs uzņemties atbildību, bet tā ir tukša skaņa līdz brīdim kamēr man ir iespēja uzņemties atbildību. Ja VL kandidāti 2009. gada teiktu, ka pensijas nāksies samazināt un budžetu konsolidēt (tā kā es to izdarīju), tad ļoti reti kur būtu tikuši iekšā.
                    Tas fakta konstatācija. Es to neizdomāju.

                    • T.i. ja pirms pašvaldību vēlēšanām par nepieciešamību mazināt budžetu runātu jau esošai pašvaldības priekšsēdētājs un Dombrovskis, tas vēl varētu daļēji iziet cauri. Bet tas par 90% neizietu cauri, ja par to runā zaļie gurķi par kuriem vispār maz zina kas viņi tādi ir.

                    • Pensiju samazināšana bija prezidenta (Zatlera) ideja, kam valdība kopīgi piekrita. Dombrovskis nesolīja, ka nesamazinās, bet vienkārši klusēja par to.
                      Ja tagad valdības vadītājs atbalsta/nenoraida omd ideju, tad gribētu arī no Saeimas spīkeres šādu atbalstu dzirdēt, bet nekā 🤷
                      Tāpat šajā brīdī gribētu no NA petīciju par OMD atbalstu. Tā vietā mēs nākamnedēļ dzirdēsim no viņiem tēmas, cik gan slikti ir kopoties un dzīvot kopa ar saviem dzimumiem. Nez vai mums ir tagad tik ļoti aktuāli līst citu guļamistabās?..

                    • Pipar, nu nepieņem Latvijā prezidents lēmumus par pensiju samazināšanu! Arī Saeimas priekšsēdētājs – nē. Nebija jau tā, ka Zatlers pateica un no Dombrovskim jāpilda. Dombrovskis un FM paskatījās un saprata ka citas izvēlēs nav. Informēja prezidentu un koalīcijas padomi. Visi piekrita. Līdz vēlēšanām klusējā. Var būt tagad par OMD arī klusē. Līdz vēlēšanām.
                      No NA mani informēja, ka NA jau otro mēnesi gaida tikšanos ar Pabriku par OMD jautājumu un tad pēc tikšanās būs publiskie viedokļi.
                      Ne jau par kopošanos kāds interesējas, bet par normatīvo regulējumu, kas regulē viendzimuma civillaulību vai līdzīgu stāvokli.

                    • https://www.apollo.lv/5478529/vienojas-par-pensiju-un-atalgojuma-samazinajumu valdības sēdēs, kuras sasauc un piedalās valsts prezidents, dienas kārtību nosaka valsts prezidents. Lēmumu valdība (kurā bija arī TB/LNNK) pieņēma klusējot bez atrunām. Finālā apstiprina Saeima.
                      Es gribētu, ka NA uzņemtos atbildību par valstij svarīgiem jautājumiem un nevis tikai taisītu ārišķīgu haipu, kas uz kopējā fona ir mazsvarīgs. Jeb Tev tiešām interesē, ar ko es guļu, kas maksā manus rēķinus un kam novēlu savu mantu?!
                      P.s.Guļu ar ko pagadās, piekopju amorālu dzīvesveidu, bet šauju bik virs vidējā…

                  • Varbūt Kariņam nejauši paspruka tas, par ko līdz vēlēšanām nebija paredzēts runāt……

                    P.S. Aizvakar par šo tematu IR žurnālā lielu atbalstošu viedokļrakstu uzrakstīja A.K.Bērziņš, Techube vadītājs, JKP biedrs un Kariņa māsasvīrs (varbūt viņš ieteica Kariņam lasīt Varabungas???)

                    https://ir.lv/2022/02/02/mums-jabut-ka-ezim/

                    • Parasti tādas lietas nepasprūk tik pieredzējušam politiķim. Domāju, ka sabiedroti sāk prasīt un Kariņš sāk taustīt sabiedrības reakciju.

  9. karatists kopš 2020 gada nav izgājis pamatapmācību un apmeklējis “vairāk nekā divas” nodarbības :):):)
    man vienam liekas, ka ZS pēc līguma parakstīšanas vēl nekļūst par SUV kapteini ? 🙂
    10 minūte.

        • Tur jau tā lieta, ka pat ar vecuma cenza paaugstināšanu līdz 60, vienalga neiet uz augšu. Tāpēc jau Kalniņam norūpējies vaigs, kad viņam Rēders vaicāja, vai apmierina esošais personāla skaits. Atbilde bija “Protams, neapmierina”.
          Bet pavei, vakar sanāca militārā padome (nezināju, ka tāda pastāv) un atrada risininājumu rekrutēšanas problēmai:
          https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/levits-latvija-varam-justies-drosi-aicina-iedzivotajus-staties-zemessardze.a442059/

          • Protams vieglāk ir vienkārši bļaut ”nu tak ejat visi Zemmsardzē!” un izlikties ka tas maģiski atrisinās problēmu…..bet tik tā Zemessartdze kā neaug tā neaug, nekādi aicinājumi nepalīdz.

            • Tomēr, kaut kādā mērā tas varētu nostrādāt, ja aicinājums būtu pārliecinošs. Tikai, tas aicinājums vēl arvien nav nopietns, arī Levita izpildījumā. “Stājieties Zemessardzē”. Ok, bet kas būs, ja es neiestāšos? Mums ir PMD, ir jau esošie zemessargi, tiešas briesmas nedraud. Tur vajadzētu tādu cilvēku kā Mārtiņš no “Rīgas sargiem”, kas prot visiem pastāstīt, ka citas izejas nav, un pēc tam arī pašrocīgi atbrīvotu Rīgu no bermontiešiem.

              • Man atkal liekas arī priekš Zemessardzes ir vienkārši jau izsmelts tas brīvprātīgo krējums, un tie kuri gribeja jau ir iestājušies (tie kuri negrib nestajās un arī nestāsies)……..plus te arī jautājums, vai lielāks skaits zemmesargu jebkā vispār risinās NBS personāla trūkuma problēmu? Es teiktu ka nē, jo mums vajag un nākotnē it īpaši vajadzēs vairāk tieši pilnas slodzes regulāros karavīrus (haubices, jaunas raķesu sistemas, droni, Spike), šādiem ierociem zemessargs Jānis ar 20 DUI dienam gadā galīgi neder jau principā.

                • Ne gluži, ja būs lielāks starptautisks saspīlējums ar adekvātu tā atspoguļojumu medijos un attiecīgo skaidrošanas kampaņu, tad paredzu, ka ZS var dabūt līdz 20 vai pat 30 tūkst.

                  • Nu, nu 20 – 30 tūkstošus. Lai ko tādu dabūtu, tad uz robežas jānotiek kam ārkārtējam un vēlams ar līķiem.
                    Un otra lieta – sistēma uzkārsies, ja tie tūkstoši pēkšņi sāks klauvēt pie ZS batiņu durvīm.

                    • Jā, ar saspīlējumu es domāju arī konfliktu ar daudziem līķiem.
                      Sistēma uzkārsies. Līdz kādiem 10 tūkst. vēl pavilks, t.i. līdz pilnībā nokomplektētiem esošajiem ap 20 ZS bataljoniem. Pat 4 brigādes līdz galam (20 tūkst.) nesanāks izvērst.

                  • Vispār tas būtu labs jautājums Pabrikam un AM. Cik tad “Jankas un Pēterus” aizsarzības sektors var nodrošināt ar ieroci, ekipējumu, paiku, instruktoru, virsnieku utt?
                    Pieņemu baigais valsts noslēpums! Bet tai pašā laikā zinot, ka parasti noslepenojam nebūšanas. Tad skaidrs – neko daudz.
                    2. lieta. Kā zinām, ja gribam kaut ko slepenu uzzināt par Latviju, sevišķi Aizsardzības sektorā. Tad ir jāapskata Krievijas blogi par militāro tēmu. Nezin kāpēc tur līdz pēdējai vīlītei tiek iztirzātas viss par lietām, kas Latvijā skaitās ultra slepeni.

                    • jo slepeni tas ir tikai tāpēc, lai mazāk fukātu vainīgos bosus.

          • Ja esam droši, kāpēc izkāpt no komforta zonas/dīvāna un stāties ZS? Pretrunīgs vēstījums, kā parasti no levita

            • Precīzi. Zemessardzē pamatā stājas tie, kurus aizrauj militārās lietas. Lai persona, kuru īpaši (vai vispār) neinteresē militārās lietas, stātos zemessardzē un nopietni tajā darbotos vismaz dažus gadus, ir jābūt vēstījumam “Latvieti, Tava Zeme deg”. Pretējā gadījumā neredzu nekādu iemeslu, kāpēc, lai pilsonis X (pat, ja viņš ir īstens patriots) mestu nost savus hobijus un kļūtu par kareivi savā brīvajā laikā. Visu cieņu Levitam, bet šaubos, vai kaut viena persona šāda aicinājuma rezulltātātā iestāsies ZS.

              • Par šo es pilnībā piekrītu. Ja jāizvēlas starp makšķerēšanu/medībām/ievieto savu un iešanu uz kaut kādu zemessardzi, ja viss ir droši, draudu nav es arī izvēlētos neiet.
                Pašlaik gan no loģiskā piegājiena manī uzpeld domas – hmm, skills kaut kāds ir uzkačāts, jāraksta atlūgums un jāsamazina iespēja iekļūt mācību grāmatā, kā pirmajam kritušajam. Nu un ja atsitīsies, tad uz otro ēdienu jau var pievienoties.

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.